Σε αντίθεση με τον καπιταλισμό και τον κομμουνισμό, η εθνικιστική ιδεολογία δεν αντιμετωπίζει τα οικονομικά μεγέθη ως αυτοσκοπό και συναντά την οικονομία με την κοινωνική πραγματικότητα, χρησιμοποιώντας το σύνολο των πόρων του κράτους όχι για την κατάκτηση μεμονωμένων οικονομικών δεικτών αλλά για την διάχυση του παραγόμενου πλούτου ανάλογα με την παραγωγική ικανότητα κάθε πολίτη και παράλληλα, διαμορφώνει τις οικονομικές συνθήκες με τέτοιον τρόπο ώστε η κοινωνία να διατηρεί σε κάθε χρονική στιγμή μία δημιουργική δυναμική.
Η φορολογία αποτελεί τον σημαντικότερο πόρο του κράτους προκειμένου να ασκήσει την πολιτική του. Ο πολίτης συνεισφέρει ανάλογα με τις δυνάμεις του ώστε να χρηματοδοτηθούν κοινωφελή έργα και πάσης φύσεως απαραίτητες δαπάνες. Ασχέτως, εάν η κατασπατάληση των χρημάτων του λαού είναι το κύριο μέλημα του καπιταλιστικού κράτους η φορολογία είναι απαραίτητη και αποτελεί κοινωνική υποχρέωση προς τη λαϊκή κοινότητα.
Το ισχύον σύστημα φορολόγησης μισθωτών είναι εντελώς άδικο και είναι εμφανώς μεροληπτικό υπέρ των μεγάλων εισοδημάτων. Η μεταρρύθμιση της φορολογικής κλίμακας που εξήγγειλε ο Υπουργός Οικονομικών κ. Αλογοσκούφης και ολοκληρώνεται το 2009 προβλέπει αύξηση του αφορολογήτου ορίου στα 12.000 ευρώ για τους άγαμους και παντρεμένους και την θέσπιση ενιαίου συντελεστή 25% για εισοδήματα από 12-30.000 ευρώ, 35% για εισοδήματα από 30.000 έως 75.000 ευρώ και 40% για εισοδήματα άνω των 75.000 ευρώ. Το αφορολόγητο όριο προσαυξάνεται κατά 1.000 ευρώ για κάθε παιδί ενώ για το τρίτο παιδί το αφορολόγητο φθάνει τις 22.000 ευρώ και προσαυξάνεται κατά 1.000 ευρώ για το τέταρτο, πέμπτο παιδί κ.ο.κ.
Η ανωτέρω κλίμακα προσφέρει μικρές φοροελαφρύνσεις για χαμηλά και μεσαία εισοδήματα αλλά ευνοεί σαφώς τα μεγάλα εισοδήματα (άνω των 25.000 ευρώ), τα οποία απολαμβάνουν σαφώς μικρότερη φορολογική επιβάρυνση σε σχέση με το σύστημα που επικρατούσε έως το 2006. Άποψη μας είναι ότι το αφορολόγητο ποσό των 12.000 ευρώ είναι εκτός πραγματικότητας, διότι διαιρεμένο δια 14 μισθούς σημαίνει ότι κάθε καθαρός μισθός άνω των 854 ευρώ υπόκειται σε φορολόγηση. Σε περιόδους όμως, έντονης ακρίβειας και υψηλής ανεργίας είναι παράλογο σε τόσο χαμηλό μισθό να παρακρατείται φόρος. Το αφορολόγητο εισόδημα είναι απαραίτητο να αυξηθεί κατά τουλάχιστον στα 15.000 ευρώ ώστε να υπόκεινται σε φορολόγηση εισοδήματα με καθαρό ποσό άνω των 1.070 ευρώ και για να μπορέσουν έτσι τα χαμηλά κυρίως, εισοδήματα να πάρουν μια σημαντική ανάσα σε περίοδο έντονων πληθωριστικών πιέσεων. Με το προτεινόμενο αφορολόγητο ποσό ένας μισθωτός με ετήσιο φορολογητέο εισόδημα 15.000 ευρώ δεν θα πληρώσει καθόλου φόρο, ενώ με το ισχύον αφορολόγητο το 2008 θα πληρώσει 797,85 ευρώ. Επιπρόσθετα, προτείνουμε μείωση του φορολογικού συντελεστή έως τα 20.000 ευρώ στο 20% και 25% από τα 20.000 έως 30.000 ευρώ.
Άλλη πολύ σημαντική παράμετρος στην φορολογία είναι το αφορολόγητο ποσό για τους τρίτεκνους. Το ισχύον αφορολόγητο των 22.000 ευρώ είναι σαφώς ανεπαρκές για τις σημερινές απαιτήσεις της ζωής και προτείνουμε γενναία αύξηση του αφορολογήτου ποσού στα 30.0000 ευρώ ώστε να διευκολυνθεί η οικονομική κατάσταση των τριτέκνων αλλά και να δοθεί ένα πολύ ισχυρό κίνητρο για την αύξηση των γεννήσεων και την καταπολέμηση της υπογεννητικότητας. Σημειώνουμε ότι με τις σημερινές οικιστικές συνθήκες είναι δύσκολη η απόκτηση πέντε ή περισσοτέρων τέκνων και πρέπει να δοθεί μεγάλη σημασία και να χορηγηθούν κίνητρα για την απόκτηση τρίτου τέκνου. Επιπλέον, η ισχύουσα αύξηση του αφορολογήτου ορίου κατά 1.000 ευρώ για κάθε τέκνο άνω των τριών είναι αστεία. Προτείνουμε την αύξηση του αφορολογήτου ορίου για το τέταρτο παιδι στα 35.000 ευρώ, στα 40.000 ευρώ για το πέμπτο παιδί και πλήρη φοροαπαλλαγή για το έκτο παιδί και άνω και έως του ποσού των 70.000 ευρώ. Με το σύστημα αυτό, ένας τρίτεκνος με φορολογητέο εισόδημα 30.000 ευρώ που θα πλήρωνε το 2008 2.127,60 ευρώ φόρο, δεν θα καταβάλει ούτε ένα ευρώ.
Δεδομένου ότι, η στήριξη των χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων θα προκαλέσει μείωση των φορολογικών εσόδων του κράτους, θα πρέπει τα μεγάλα εισοδήματα να στηρίξουν την μεταρρύθμιση αυτή, σε μια εποχή μάλιστα όπου οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι και οι φτωχοί φτωχότεροι. Θέση μας είναι ότι από 30.000 έως τα 70.000 ευρώ ο φορολογικός συντελεστής πρέπει να είναι στο 35% και από τα 70.000 και άνω στο 43%. Παράλληλα, στηρίζουμε το χρόνιο και πάντοτε ανικανοποίητο αίτημα της ΓΣΕΕ για τιμαριθμοποίηση της φορολογικής κλίμακας.
Επιπλέον, υπάρχουν ειδικές κατηγόριες εισοδήματος που αφορούν κυρίως υψηλόβαθμα στελέχη επιχειρήσεων τις οποίες ο νομοθέτης δεν φορολογεί ενώ αποτελούν και αυτές εισόδημα, όπως τα stock options. Πρόκειται για αγορά μετοχών που προσφέρονται ως bonus σε στελέχη εταιρειών σε τιμή πολύ χαμηλότερη της χρηματιστηριακής αξίας και οι οποίες εφ΄όσον γίνει αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και εκδοθούν νέες μετοχές, δεν φορολογούνται. Αυτή η διακριτική μεταχείριση δεν πρέπει να συνεχισθεί να υπάρχει και πιστεύουμε ότι και αυτά τα εισοδήματα ή πιο σωστά, η υπεραξία των μετοχών αυτών, πρέπει να φορολογηθεί και να υπαχθεί στην κλίμακα του 43%.
Τονίζουμε ότι η αναδιάρθρωση της φορολογικής κλίμακας που προτείνουμε έχει και βραχυπρόθεσμο αλλά και μακροπρόθεσμο στόχο. Επιδιώκει την ανακούφιση των χαμηλών και μεσαίων οικονομικών στρωμάτων από την ασφυκτική πίεση της ακρίβειας, αλλά και την αλλαγή της ψυχολογίας του πολίτη ώστε να αντιμετωπίσει με μεγαλύτερη αισιοδοξία το μέλλον. Παράλληλα, αποτελεί ένα κίνητρο για την μεταβολή της καταστροφικής δημογραφικής πορείας του ελληνικού λαού που είναι βέβαιον ότι τις επόμενες δεκαετίες θα λάβει διαστάσεις εκρηκτικές.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου